Studia I stopnia


Studia I stopnia

Program nauczania na kierunku Grafika reklamowa i multimedia pozwala na uzyskanie zróżnicowanych kompetencji zawodowych. Podstawą programu są przedmioty zawodowe, odpowiadające głównym rynkowym nurtom współczesnego projektowania graficznego, prowadzone przez praktykujących specjalistów. Uzupełnieniem jest zestaw kursów wprowadzających w zagadnienia związane z zarządzaniem marką, zespołem i projektem oraz zapewniających gruntowną wiedzę o odbiorcach komunikacji wizualnej.

Studenci po dwóch semestrach mają dwie specjalności do wyboru: Grafikę reklamową i edytorską lub Multimedia i grafikę interaktywną. Po pierwszym roku przygotowują portfolio i składają je na wybraną przez siebie specjalność. Kwalifikacja jest dokonywana na podstawie oceny portfolio i predyspozycji studenta.

W 2017 roku zostanie uruchomiona nowa specjalność: Digital Art, która opiera się na grafice cyfrowej/ilustracji (jest na nią osobny nabór).

Specjalność powstała dla kandydatów, których pociąga ilustracja cyfrowa, tworzona za pomocą tabletu i programów graficznych. Po ukończeniu studiów absolwenci z powodzeniem pracować jako grafik (graphic artist) w branży gier lub wydawniczej – czy to w prasie czy przy projektowaniu książek i innych wielostronicowych, ilustrowanych publikacji, multimedialnych produktów edukacyjnych, w branży mody itd.

Atuty kierunku:

  • autorski program uzupełnia kompetencje grafika o umiejętności z zakresu promocji i marketingu – takie połączenie daje możliwość pracy zarówno w działach marketingu firm, w których absolwent będzie zajmował się planowaniem i graficzną realizacją działań promocyjnych, jak i w agencjach reklamowych, jako samodzielny grafik,
  • partnerzy biznesowi kierunku i praktykodawcy – m.in. Małopolski Klaster Poligraficzny oraz firmy, agencje reklamowe i studia projektowe – zapewniają jak najlepsze dopasowanie programu do potrzeb pracodawców,
  • dwie specjalności – w ramach każdej z nich osiem specjalistycznych kursów –pozwalają zdobyć szczegółową wiedzę z danej dziedziny w taki sposób, aby absolwent mógł świadomie wybrać dalszą drogę specjalizacji,
  • program uzupełniony jest o praktyki w agencjach reklamowych, działach marketingu i firmach z branż reklamowej, wydawniczej, gier i multimediów,
  • zajęcia z praktykami znającymi realia rynkowe, posiadającymi aktualną wiedzę i umiejętności,
  • program studiów zapewnia poznanie specjalistycznych narzędzi niezbędnych w zawodzie oraz rozwój potrzebnych kompetencji m.in. projektowanie stron www, przygotowywania plików do druku, a także tworzenie infografik, filmów i animacji,
  • pracownia komputerowa z Adobe CC,
  • nauka języka angielskiego rozpoczyna się od poziomu A2, a  studia kończą się egzaminem z języka angielskiego na poziomie B2.

 

Potencjalne miejsca pracy i stanowiska:

Ścieżka 1 – jako projektant grafiki użytkowej, grafiki reklamowej lub twórca materiału multimedialnego:

  • agencje reklamowe,
  • studia projektowe,
  • wydawnictwa,
  • drukarnie,
  • agencje multimedialne,
  • producenci gier, aplikacji i materiałów www,
  • freelancer prowadzący własną firmę.

Ścieżka 2 – członek zespołu marketingowego lub promocji w firmach dowolnej branży.

Ścieżka 3 – studia II stopnia z zakresu grafiki użytkowej, marketingu lub obszarów kultury i sztuki.